Laura Huhtasaari nimetty Perusuomalaisten presidenttiehdokkaaksi.

Laura Huhtasaari on tänään 23.9.2017 puoluevaltuuston kokouksessa nimitetty Perussuomalaiset rp: presidenttiehdokkaaksi.
Tässä Lauran linjapuhe :

Arvoisat perussuomalaiset!

Haluan kiittää luottamuksestanne ja tästä suuresta kunniasta olla ehdokkaana Suomen tasavallan presidentiksi aikana, jolloin Suomi täyttää sata vuotta. Teen parhaani, jotta voin palvella perussuomalaista liikettämme ja isänmaatamme.

Arvoisat kuulijat, paikalla olevat median edustajat, rakkaat suomalaiset.

Isäni teki vientikauppaa metsäteollisuuden palveluksessa noin 30 vuotta. Muistan hänen usein sanoneen: ”Suomi elää metsästä.” Viimeaikaisten tapahtumien myötä huomaamme olevamme tilanteessa, jossa meidän pitää käydä kysymässä Brysselistä: ”Saammeko elää metsästä?” Tämän kysymyksen äärelle jouduimme äsken, kun kaukana täältä tehtiin Suomen metsäteollisuuden kannalta kriittistä päätöstä metsien hiilinielujen laskentavasta.

Kuvaavaa on, että me Suomessa emme pysty päättämään edes taloudellemme kaikkein kriittisimmistä asioista. Vaikka nyt pahimmalta vältyttiinkin, aina ei käy näin.

Pariisin ilmastosopimuksen EU-sovellutus on Suomelle katastrofaalinen. Sopimuksessa ei sanallakaan mainita mitä sopimus maksaa tavalliselle ihmiselle. Palkalla ei tule toimeen. Ajaudutaan enenevässä määrin yhteiskunnan tukiluukulle. Omillaan sinnittelevä suomalaiset joutuvat kustantamaan perheensä lisäksi myös kasvavan tukiluukulle päätyvien joukon.

Liikkumiseen ja asumiseen kohdistuvien ympäristöverojen korotusten seuraus on uskallettava sanoa ääneen. Suomalainen työ on uskallettava laittaa etusijalle.

Suomen historiasta tiedämme, mitä on elää vieraan vallan alla. Vihervasemmisto on saanut EU:n liittovaltiosta uuden toteemin Neuvostoliiton tilalle.

Vihreät liputtaa avoimesti ja kritiikittä EU:n liittovaltion puolesta. Myös muut puolueet hivuttavat maatamme vähitellen kohti liittovaltiota, vaikkeivät asiaa ääneen sano.

EU on vienyt meiltä rajavalvonnan ja oman valuutan. Kaiken huipuksi olemme iso nettomaksaja, joka kantaa muiden euromaiden taloussotkuja hartioillaan.

Liittovaltio etenee väjäämättä askel kerrallaan. Vähä vähältä EU romuttaa oikeutemme päättää itse. Suomen on johdonmukaisesti puolustettava läheisyysperiaatetta, suomeksi sanottuna: oma tupa oma lupa.

Haluan päätösvallan takaisin Brysselistä.

Rajavalvonta ei tarkoita sulkeutumista. Papereita voi ja pitää pyytää. Henkilöllisyyden tarkistaminen ei tee mistään paikasta itseensä käpertynyttä Pohjois-Koreaa, päinvastoin.

Hyvät kuulijat,

Haluan haastaa maamme nykyisen maahanmuutto- ja turvapaikkapolitiikan.

EU on kyvytön estämään hallitsematonta, laajamittaista muuttoliikettä. Jostain syystä tämän asian toteaminen ääneen on radikaalia, vaikka sen ei pitäisi olla. Järjettömyyksien kyseenalaistamisen pitäisi kuulua normaaliin politiikkaan.

Suomi on meille maailman tärkein maa. Miksi meidän pitäisi maahanmuutossa ja monikulttuurisuudessa käydä läpi sama erämaavaellus kuin Ruotsin?

Suomalaiset ovat huolissaan sananvapaudesta. Se, että on eri mieltä, ei tarkoita, ettei puhuisi totta. Se, että on eri mieltä, ei oikeuta vihapuhe-syytöksiä. Yksi vallankäytön muoto on syyttää vihapuheesta, jotta ei tarvitse argumentoida.

Jos sanojen varominen muodostuu yleiseksi tavaksi, sananvapaus on käytännössä mennyttä. Ja jos meillä ei ole sananvapautta, on hyvin vaikeaa pitää kiinni muistakaan vapauksista.

Hallinto, joka yrittää kieltää kansalaisiaan moittimasta toimiaan, tietää itsekin toimivansa väärin. Juuri nyt Suomessa tarvitaan sananvapautta enemmän kuin pitkään aikaan.

Haluan suomalaisille jälleen oikeuden puhua.

Suomen ei tule hyväksyä pakollista taakanjakomekanismia maahanmuutossa. Schengen on aikansa elänyt. Schengen pitäisi lopettaa.

Jos rajavalvontaa ei ole rajoilla, valvonta lisääntyy rajojen sisällä. Pariisissa on konepistoolimies metroasemalla, Helsingin Kampissakin heitä on jo nähty. Kun esteitä ei ole valtion rajoilla, esteet siirtyvät ostoskeskusten, kirkkojen, koulujen ja lopulta kotiemme eteen.

Aiemmin vapaata liikkuvuutta vahvasti ajaneiden Saksan ja Ranskan mielestä sisärajavalvonta on sittenkin hyvä idea. He ovat pyytäneet EU:lta oikeutta pitkäkestoisiin rajatarkastuksiin.

Supon mukaan Suomeen on juurtunut jihadistinen alamaailma. Radikaali-islamistiset järjestöt elävät omien normiensa ja sääntöjensä mukaan lain ulkopuolella.

Näin sen ei tarvitsisi olla.

Haluan turvallisen Suomen takaisin.

Ulkopolitiikassa Suomen yleislinja tulee olla, että pysymme suurvaltojen ristiriitojen ulkopuolella. Meidän tulee säilyttää vahva kansallinen puolustuksemme.

Suomen pitää ajatella ennen muuta Suomen kansallista etua ja jatkuvasti ponnistella viennin eteen. Suomen ei tule hyväksyä epäsuotuisia kansainvälisiä sopimuksia. Rajojen valvonta ja itsemääräämisoikeuden ylläpitäminen ovat imagoa tärkeämpiä. Tämä pitäisi olla kaikille itsestään selvää.

Presidentti Trump sanoi puheessaan, että kaikkien johtajien on aina palveltava omaa kansaansa, ja että kansallisvaltio on keino ihmisten elämän parantamiseen. Vakaiden, vahvojen ja demokraattisten kansallisvaltioiden on hyvä tehdä yhteistyötä globaalilla tasolla.

Kuten tiedämme Suomen turvallisuus- ja puolustuspolitiikan päätehtävät ovat itsenäisyyden ja alueellisen koskemattomuuden takaaminen, poliittisen järjestelmän ja yhteiskunnan elintärkeiden toimintojen turvaaminen sekä ennen kaikkea kansalaisten hyvinvoinnin ja turvallisuuden varmistaminen.

Hyvät kuulijat,

Luommeko me turvallisuutta, jos luovumme pala palalta itsenäisyydestämme?

Millä tavoin kymmenien tuhansien tuntemattomien henkilöiden maahan päästäminen edistää maamme puolustusta?

Millä tavoin vaatimukset kritiikin vaientamisesta auttavat poliittisen järjestelmämme toimivuutta?

Millä tavoin, ja millä perusteella muka siirtolaisvirroista aiheutuneet valtavat kustannukset eivät olisi tavallisten suomalaisten lompakoista pois?

Lopuksi,

Kun kehitys menee huonompaan suuntaan, on syytä pysähtyä ja katsoa, mitä on tehty ja miten tilanne voidaan korjata.

Perussuomalaiset ei aio muuttua hegemoniaan sopivaksi. Me pidämme ääntä asioista, joista muut mieluummin vaikenevat.

Me luotamme suomalaisiin. Me uskomme suomalaiseen tarinaan. Suomalaisuus kantaa yli sukupolvien ketjun. Muut ovat tehneet osansa, tehdään mekin omamme.

Suomi takaisin!

Kiitos.